מה חשוב לדעת על מיתוג מסעדות?

מיתוג מסעדות

בכל שבוע נפתחות ברחבי הארץ מסעדות חדשות אבל גם נסגרים לא מעט מוסדות קולינריים. על-מנת להצליח בענף התובעני אבל המתגמל נדרשים 3 דברים: אוכל מוצלח, שירות איכותי – ומיתוג.

למה חשוב למתג מסעדה?

אנחנו חיים בעידן של שפע קולינרי. כמעט בכל מקום בארץ פועלות מסעדות רבות וגם בתי קפה שמציעים אוכל משובח, ולמעשה גם חלק גדול מאיתנו יודע איך להפיק מטעמים אצלו בבית. כשהרמה כל כך גבוהה והתחרות קשה, חשוב מאוד להיות גם ייחודיים, וזוהי בעצם המטרה של מיתוג מסעדות: להתבדל מהאחרים וליצור תדמית מעניינת ומושכת.

הבסיס של מיתוג מסעדות

על-מנת למתג מסעדה באופן נכון חשוב קודם כל להתעמק באופי שלה, ב-DNA הקולינרי, ביתרונות שלה, בסוד כוח המשיכה שגורם לאנשים לצאת מהבית ולהתיישב במקום, באפיון קהל היעד הרלוונטי ועוד. רק על בסיס ניתוח מפורט ומדויק אפשר לבנות את הקונספט האופטימלי של מיתוג המסעדה ולרדת לכל הפרטים הקטנים.

מה כולל תהליך המיתוג?

מיתוג מסעדות כולל גיבוש שפה ויזואלית שתאפיין את כל המרכיבים במסעדה. על סמך השפה הזו, שמשקפת את ה-DNA  הקולינרי ואת הערכים שבהם מאמינים בעלי העסק, מעוצבים כל המרכיבים החשובים – התפריט, המפיות, לפעמים התלבושת של הצוות, בחלק מהמקרים גם כלי האוכל ואפילו הקירות יזכו למראה חדש בהתאם לקונספט שנבחר, ובאופן כללי הוויזואליות של המסעדה תהיה בהרמוניה מלאה עם האופי שלה כך שייווצר ייחוד.

השפה הוויזואלית כוללת בחירה של גוונים דומיננטיים, פונטים ועוד.

דגשים חשובים

כשממתגים מסעדה חשוב לבחור נכון את הסטודיו לעיצוב שיבצע את המלאכה. רק אנשי ונשות מקצוע בעלי ניסיון במיתוג עסקים, ורצוי כאלה שפועלים בענפים תחרותיים ותלויים בטעמים משתנים ואופנות עונתיות, יודעים איך ליצור מיתוג שישרת את המסעדה באופן אופטימלי לטווח ארוך.

דגש חשוב נוסף הוא תשומת לב לפרטים הקטנים, שמייצרים הבדל גדול. מיתוג מסעדות מוצלח הוא כזה שמספק לאורחי המקום חוויה מושלמת מהרגע הראשון שבו הם נכנסים לעסק ועד שהם יוצאים ממנו, כשהבסיס הוא כמובן מאכלים מעולים אבל גם לכל המסביב יש חלק נכבד בהנאה.

כללי
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
פרויקט שיקום שכונות
פרויקט שיקום השכונות הוא פרויקט הממומן על ידי הממשלה. מטרתו היא לשפר את איכות החיים באזור נתון. הוא...
קרא עוד »
אוק 11, 2022
מה זה רישיון יצרן וממי זה נדרש?
רישיון יצרן הוא אישור הרלוונטי עבור עסקים שמעורבים בתהליך שרשרת המזון. מדובר על חלק מהליך רישוי...
קרא עוד »
אוג 23, 2021
מכירת טרקטורונים
רציתם לרכוש טרקטורון ואתם מבררים על מכירה של טרקטורונים? יש בתחום מותגים שונים וכלים מסוגים שונים....
קרא עוד »
דצמ 28, 2018