למה חשוב להוציא אישור כיבוי אש לעסק

אישור כיבוי אש לעס

כחלק מן התהליך הנדרש לצורך הוצאת רישיון לעסק, נדרשים בעליו לוודא כי המקום מקבל אישור כיבוי אש לעסק. במסגרת התהליך נבדקים נתונים שונים של המקום, בכדי לראות כי אכן קיימות דרכים מתאימות למניעת דליקות בו וכן כי הוא עומד בדרישות של כבאות וסידורי כבאות בעת הצורך. הרעיון העומד מאחורי הוצאת אישור כיבוי אש לעסקים הוא שמירה על ביטחון הציבור וכן וידוא כי הוא מממלא את כלל דרישות החוק המחמירות לצורך העניין. קיימים סעיפים רבים בתוך תכנית עסקים לאישורי כבאות, כאשר האישור למעשה יכלול את הפירוט הרלוונטי בנושא, עבור אותו בית העסק.

מהן הסכנות בעסקים ללא אישור כיבוי אש?

ראשית כל, חשוב להבין כי מטרת קבלת אישור כיבוי אש לעסק היא לא רק בכדי לסמן "וי" על דרישה בחוק, אלא כמובן בכדי להגן על בני האדם הנמצאים בסביבת העסק. כאשר עסק עובד בצורה לא מפוקחת בהיבט של כיבוי האש, ישנה סכנה אמיתית שלא ניתן יהיה להתגבר על שריפה במידה והיא תתלקח. כמובן שתמיד קיימת רמת סיכון כלשהיא, אך כאשר ניתן האישור לכיבוי אש עבור העסק, הדבר אומר כי נעשו כל הבדיקות המתאימות בכדי להוריד למינימום את הסיכון לפריצת שריפה. 

כיצד מוציאים אישור כיבוי אש לעסק?

בכדי לקבל אישור כיבוי אש לעסק יש לייצר תכנית ייחודית שתובא לאישור, אשר תכלול סעיפים שונים הקשורים לטיפול במקרים של שריפה והאפשרות להימנע ממנה. בתוכנית יוצגו האמצעים להתמודדות עם דליקה לרבות מספרם והמיקום שלהם בשטח בו נמצא העסק, המערכות הקיימות במקום לצורך גילוי של עשן, חומרי הגלם מהם בנוי המקום ורמת הדליקות שלהם ועוד נושאים רבים אחרים. התוכנית צריכה להיות מפורטת מאוד בכדי שהעסק יקבל אישור של כיבוי אש, לכן מוטב להיערך לביקורת בצורה הטובה ביותר ולא לפספס אף סעיף.

לאחר שבשעה טובה מגיעים המפקחים ובודקים את כל אחד מהשלבים הכתובים בתוכנית ורואים האם היא מיושמת בפועל, ניתן להוציא את אישור כיבוי האש המיוחל ולהמשיך בדרך לקבל רישיון העבודה לעסק, בכדי שהוא יוכל לעבוד כחוק ללא המתנה נוספת.

 

כללי
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
הכל על תכנון פיננסי נכון
כסף הוא אמצעי, אך הוא גם זה שיקבע כיצד איכות החיים שלכם תראה בהווה ובעתיד. כשחושבים על תכנון פיננסי...
קרא עוד »
מאי 26, 2021
המשמעות של יתרונות דק סינטטי
בתחום הארכיטקטורה והעיצוב בחוץ, דק סינטטי הופיע כמחליף משחק, ומציע שפע של יתרונות שלעתים קרובות...
קרא עוד »
פבר 14, 2024
למה חשוב שהילד שלכם יקבל חינוך פיננסי מגיל צעיר?
מצב כלכלי הוא לא רק גזירה, זה לא מצב שאינו ניתן לשינוי. המציאות כיום מוכיחה שכל אחד יכול ללמוד ולפעול...
קרא עוד »
מאי 12, 2022