מהי הפקעת אדמה?

הפקעת אדמה היא תהליך של לקיחת קרקע מבעלותו של אדם או קבוצה מסוימת ומתן אותה לאחר. תהליך זה נעשה לרוב דרך המדינה, אך יכול לקרות גם ללא המדינה. מטרת מאמר זה היא להסביר מהי הפקעת קרקעות, מדוע היא מתרחשת וכיצד היא משפיעה על אנשים.

למה נעשית הפקעת אדמה

הפקעת קרקעות הייתה נושא מרכזי מאז העצמאות. בעבר החלה הממשלה בתהליך לרכישת שטחי קרקע גדולים למטרות ציבוריות כגון פרויקטי דיור ופרויקטי תשתית. מאז, חלה עלייה מתמדת ברכישת קרקעות למטרות ציבוריות על ידי ממשלות שונות בזמנים שונים. הפקעת אדמה למטרות ציבוריות נעשית לעיתים למטרות לאומיות כמו פרויקטי השקיה ועבודות פיתוח אחרות כמו כבישים.

עוד על הפקעות מקרקעין באתר 

ידוע כי הפקעת קרקעות היא נושא מרכזי בעולם. מדינות רבות השתלטו על קרקע מידי אזרחיהן, שחיים עליה כבר עשרות שנים. זה הוביל לבעיות רבות כמו עוני ואבטלה אם זה לא נעשה נכון. הפקעת הקרקע היא צורה של רפורמת קרקעות שבה הממשלה מפקיעה רכוש של יחיד או קבוצת אנשים כדי לתת אותו לאדם או לקבוצה אחרת. זו היא אחת הצורות הנפוצות ביותר של רפורמת קרקעות, והיא נהוגה מאז ימי קדם. המטרה העיקרית מאחורי רפורמות כאלה היא בדרך כלל כלכלית: על ידי חלוקה מחדש של העושר הקיים מבעלי קרקעות גדולים לחקלאים קטנים, ניתן לשפר את הכלכלה; על ידי יצירת מקומות עבודה חדשים לאנשים עניים, ניתן להפחית את העוני; על ידי חלוקה מחדש של עושר מאנשים עשירים לכיסם של אנשים עניים, הם נעשים מוכנים יותר לשלם מסים; ועל ידי הפחתת השחיתות במוסדות ממשלתיים השולטים בחלוקת קרקעות ובמיסוי. חשוב לדעת לגבי הפקעת אדמה שניתן להתנגד לכן, מטעמים ענייניים ובליווי מקצועי תוך הערכת ערך קרקע.  למידע נוסף רועי בנאי שמאי מקרקעין

 

כללי
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
וורלד8 – הסים הבינלאומי הנכון עבורכם
כל אחד מכם שמתכנן לצאת לחופשה בחו״ל בוודאי ירצה להיות מסוגל לגלוש ולהוציא שיחות מהמכשיר הנייד שלו...
קרא עוד »
אפר 18, 2022
התאמת עורות לסנר שלכם
מערכת תופים היא סוג של חלום עבור הרבה מאוד ילדים. זה מספיק לראות כיצד מצופף מקצועי מתופף ומביא אל קצב...
קרא עוד »
מאי 18, 2020
נמאס מהבניין המשותף? כך תאתרו בתים למכירה
חלומו של כמעט כל ישראלי הוא להתגורר בבית פרטי משלו. ללא שכנים בבניין, ללא וועד בית, מריבות, שכנים...
קרא עוד »
יונ 07, 2021