נוטריון – המקצוע והשירות

נוטריון

 

בסיטואציות שונות אנשים עומדים מול צורך להגיש או להציג מסמכים שונים. פעמים המסמך המבוקש אינו קיים ויש צורך להפיק אותו, ופעמים המסמך נמצא אך יש צורך להוכיח כי המסמך מקורי ואמין, או להוכיח שהאדם שמגיש אותו הוא אכן האדם ששמו מופיע על המסמך. במקרים כאלו ואחרים נוספים יהיה צורך לפנות אל נוטריון. הוא מבצע תרגום של מסמכים, מספק אישורים כי מדובר במסמך מקורי, וכן מאשר כי בעל המסמך הוא זה ששמו מתנוסס על גביו. אלו מספר דוגמאות לאישורים נוטריוניים ומסמכים שנוטריון מספק ללקוחותיו על פי הצורך מולו הם ניצבים.

נוטריון – מהות המקצוע

עורך דין אשר קיבל הסמכה לאשר, לערוך מסמכים קבילים משפטית ולאמת נתונים – נקרא נוטריון. החתימה של הנוטריון היא זו שמעידה ומאמתת נתונים – שהמסמך המוגש הוא מסמך מקורי, שהחתימה על גביה היא חתימתו של אדם ספציפי, שהמסמך המתורגם נאמן למקור וכן הלאה. כמו כן אישור נוטריוני מאמת כי האדם שחתם על המסמך הסכים וחתם למסמך מתוך רצון אישי. מסמכים נוטריוניים משמשים עבור מטרות שונות וכן מהווים ראייה בפני הרשויות בארץ ובחו"ל. כמו כן קבילים המסמכים הללו בבית המשפט.

חוק הנוטריונים

חוק הנוטריונים נחקק בשנת 1976. החוק מסמיך את הנוטריון לבצע פעולות שונות – לאמת חתימות, לאשר הסמכה של חתימה בשם אדם אחר, אישור נכונות של מסמך, קבלת ואישור הצהרה, אישור חיים, אימות הסכמי ממון בין בני זוג לפני הנישואין, עריכת מסמכים סחירים, אישור צוואות, אישור בדבר נכונות תרגום מסמך ועוד. מתוקף סמכותו לערוך את המסמכים, לאמת נתונים, לאשר עובדות וכן הלאה. חתימה של נוטריון מהווה כלי משפטי בעל משמעות רבה.

מיהו נוטריון?

כאמור נוטריון הוא עורך דין אשר הוסמך לשמש גם כנוטריון. כדי לקבל הסמכה לשמש כנוטריון צריך עורך הדין לענת על מספר קריטריונים:

  • עורך הדין הוא חבר שלשכת עורכי הדין בישראל והוא עוסק בתחום למעלה מעשר שנים.
  • אזרח ישראלי.
  • עורך הדין לא הורשע בעבר בעבירה שיש עמה קלון.
  • עורך הדין לא הושעה בעבר מלשכת עורכי הדין.

עורך דין אשר עומד בקריטריונים אלו יוכל להירשם ללימודי השתלמות ייעודית אשר בה הוא ירכוש את הידע הנחוץ עבור העיסוק בתחום. לאחר סיום ההשתלמות הוא יוכל להגיש בקשה לקבל סמכות של נוטריון. הבקשה מגיעה אל וועדה מיוחדת אשר היא זו שמופקדת על מתן רישיונות לעסוק כנוטריון. ועדה זו מתכנסת פעמיים בשנה ומעיינת במסמכים של המועמדים אשר פנו לקבל אישור לספק שירותים נוטריוניים.

מועמד שהוועדה אישרה אותו ייקרא להציג את דוגמת חתימתו באמצעות חתימה בספר הנוטריונים, ומכאן ואילך הוא מורשה לעסוק כנוטריון. הוא יוכל להציע שירות ללקוחות ולבצע תרגומים, אישורים, חתימות וכן הלאה על פי הצורך של הלקוח שניצב מולו.

כללי
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
שייט נהרות בחגים? זה מאסט!
חוויות מעטות בלבד יכולות להיחשב ככאלה שנשארות עמוק בזיכרון ולא קל להרפות מהן. בין אלה ניתן למנות...
קרא עוד »
ספט 23, 2018
דוד בן הרוש נמל אשדוד – למה צריכים אנשים כמוהו בנמל
הרבה פעמים נמל אשדוד נמצא בעין הסערה וסופג ביקורות לא קלות, בין אם זה מהתקשורת, בין אם זה מפוליטיקאים,...
קרא עוד »
מאי 08, 2020
בנייה ירוקה בבתי ספר – כל הדגשים החשובים
בנייה ירוקה היא בניה שעושה שימוש בכל פרמטר הקשור בה שחוזר בצורה כזו אחרת אל הטבע. בנייה ירוקה נעשתה...
קרא עוד »
אוג 26, 2020