מה כדאי לדעת על החזר מס לשכירים

מה כדאי לדעת על החזר מס לשכירים

כולנו יודעים שאנו משלמים מס הכנסה. כל שכיר כמעט גם יודע שאת המס שצריך להעביר למס הכנסה מעביר המעסיק. זה נראה כל כך טבעי וברור, עד שקל להניח שהכל מתקתק כמו שעון ואין בעיות. וזה הדבר הראשון שאנו רוצים להסביר לכם על החזר מס לשכירים. בהרבה מאוד מקרים נוצרים מצבים שבו אתם בעצם משלמים יותר מדי מס. והדבר השני שאנו רוצים לומר זה שאם אתם לא מממשים את זכותכם לקבל החזר, אתם תפסידו כסף שמגיע לכם ולכן מומלץ מאוד לעשות בדיקת זכאות החזר מס

עזבתם עבודה? מגיע לכם כסף 

אפשר להצביע על כמה וכמה סיבות שגורמות לכך שבעצם שילמתם יותר מדי מס. לדוגמא, אם עזבתם מקום עבודה ובמשך זמן מה לא עבדתם, מגיע לכם לקבל כסף בחזרה. המס שצריכים לשלם בישראל נגבה כל חודש מהמשכורת, אבל החישוב צריך להיות שנתי. כלומר, אם היו חודשים שלא עבדתם ולא הרווחתם כסף, חלק מהכסף שכבר שילמתם למס הכנסה מגיע לכם בחזרה. 

לא תמיד הטבות מס עודכנו על שמכם 

עוד סיבה לכך שמאוד יתכן כי החזר מס לשכירים רלוונטי עבורכם – לא תמיד מימשתם הטבות המגיעות לכם. מערכת המס הישראלית מאוד מסובכת ומורכבת. מפעם לפעם מוסיפים הטבות מס שונות או שחל שינוי בדרך החישוב של הטבות מס אחרות. כך לדוגמא קורה בעניין נקודות הזיכוי וכך גם בדוגמאות אחרות. הנקודה החשובה שלנו היא שאם לא עודכנו בעבר הטבות מס על שמכם בצורה נכונה, ככל הנראה שילמתם יותר מדי. 

מי שלא ממהר, עלול להפסיד כסף 

הדבר האחרון שחשוב לכם לדעת על החזר מס לשכירים זה שמדובר בזכות, אבל כזאת שמוגבלת בזמן. אם עברו שבע שנים מאז ששילמתם את המס ולא דרשתם החזר, זכותכם להחזר מתיישנת. כדאי לקרוא מידע מקיף נוסף בנושא החזרי מס הכנסה לשכירים באתר הון חוזר.

כללי
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
לוח דרושים לסטודנטים – עבודות בשעות לא שגרתיות
אתם חייבים להבין ולקחת בחשבון כי המפתח להצלחה בחיים הוא לימודים במוסד להשכלה גבוהה. מחקרים רבים מצאו...
קרא עוד »
נוב 24, 2018
שמירה על ריהוט גן בחורף
עובדה היא שבישראל כמעט ואין חורף. כמה שזה מצחיק לומר זאת, הרי שמעט מאוד זמן במהלך השנה באמת יורדים...
קרא עוד »
דצמ 21, 2018
התנאים להגשת תביעות סיעוד מול חברות הביטוח
פוליסת הביטוח אותה רכשנו, ועליה שלמנו במהלך השנים, נועדה לעמוד לצידנו ביום פקודה. מדובר על מצב בחיים...
קרא עוד »
פבר 25, 2020